Mani ceļojumi

Ceļotāju drošība

Dalāmies ar svarīgu informāciju par aktuālo uz šodienu! (Covid-19 saistībā)

Aicinājums mēdijiem no ALTA

Saistībā ar Covid-19 pandēmiju un ārkārtas situāciju Latvijā un pasaulē tūrisma firmu apgrozījuma kritums šajā krīzes periodā jau pārsniedz 90% apmēru. Pieprasījums pēc tūrisma pakalpojumiem ir tuvu nullei, tūrisma operatori un aviokompānijas atceļ savus braucienus, viesnīcas tiek slēgtas un tūrisma aģentūras darbs šajā krīzes periodā ir būtībā paralizēts. Lai arī valstiskā mērogā tiek runāts par atbalstu tūrisma nozarei, nevar prognozēt, kad un kādi atbalsta pasākumi stāsies spēkā. Vēršam uzmanību, ka jebkuru ārkārtas mehānismu iedarbināšanai ir jānotiek saskaņā ar demokrātiskas valsts pārvaldes pamatprincipiem un, pat strādājot ārkārtas režīmā, tam ir nepieciešams laiks. Visas iemaksātās tūristu naudas tiek atgrieztas, saskaņā ar iegādāto produktu līgumu nosacījumiem, protams, dažreiz izmaksas tiek kavētas, jo nauda ir pie dažādiem tūrisma pakalpojumu sniedzējiem, ar kuriem tiek risināti jautājumi par naudas atgriešanu, nevis tūrisma aģentūrās. Nozares uzņēmumi ļoti labi apzinās, ka vienmēr būs kāda negodprātīga aģentūra, kas situāciju izmantos savā labā. Mūsuprāt, šajā situācijā paustā nostāja neatspoguļo reālo situāciju, diskreditē tūrisma uzņēmumu darbu un nekādā veidā nepalīdz risināt šo ārkārtas situāciju profesionālā veidā. Latvijas tūrisma aģentu un operatoru asociācija (ALTA) uzskata, ka šādu veida vienpusēju, nepatiesu ziņu un ažiotāžas celšana šajā kritiskajā situācijā, kad mums būtu jābūt visiem vienotiem, vēl vairāk grauj jau tā smagi cietušo tūrisma industriju un tiešā veidā arī Latvijas ekonomiku. Tāpēc aicinām vienmēr rūpīgi izvērtēt sniegtās informācijas patiesumu un ziņu ietekmi uz mūsu valsti!
Atjaunots 20.03.2020 14:50


PTAC aicina meklēt visiem pieņemamus risinājumus

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) aicina patērētājus, kas cietuši saistībā ar tūrisma vai pasākumu ierobežojumiem, būt saprotošiem un dot komersantiem laiku pieņemamu risinājumu rašanai.

Laika posmā no 2. marta līdz šim brīdim PTAC par tūrisma pakalpojumiem ir saņēmis 10 patērētāju iesniegumus un ir sniegtas vairāk nekā 290 konsultācijas. Patērētāji PTAC vēršas ar jautājumiem par to vai var prasīt naudas atmaksu par ārkārtējo apstākļu dēļ neīstenotu ceļojumu, vai tūrisma pakalpojumu sniedzējs var naudas atmaksas vietā piedāvāt citu ceļojumu. Tāpat patērētāji satraucas par ceļojumiem, kas paredzēti pēc ārkārtas situācijas beigām. Lielākoties patērētāji vēršas PTAC pirms ir vērsušies pie pakalpojuma sniedzēja. Tāpēc atgādinām, ka vispirms patērētājiem jāvēršas pie konkrētā pakalpojumu sniedzēja.

PTAC aicina patērētājus, kas cietuši no tūrisma vai pasākumu ierobežojumiem, būt saprotošiem, ņemot vērā, ka šobrīd patiesi konstatējami tāda apmēra ārkārtēji apstākļi, kādus mēs līdz šim neesam pieredzējuši. Nepārvarama vara (šai gadījumā situācija saistībā ar Covid-19 vīrusa izplatību) attaisno saistību neizpildīšanu uz nepārvaramas varas laiku.  Aicinām nogaidīt un vērsties pie uzņēmējiem pēc ārkārtējās situācijas beigām, lai dotu iespēju rast abām pusēm pieņemamus risinājumus. Kā vienu no atbalstāmiem risinājumiem, īpaši tūrisma nozarē, saredzam dāvanu karšu, vaučeru, cita ceļojuma piedāvājumus.

Plašāks info : http://www.ptac.gov.lv/lv/news/ptac-aicina-meklet-visiem-pienemamus-risinajumus

Atjaunots 18.03.2020 17:00


Saistībā ar koronavīrusa izraisītās slimības Covid–19 izplatīšanos PTAC informē ceļotājus par tiesībām. 

- Ja ceļotājs pie tūrisma operatora vai tūrisma aģenta ir iegādājies komplekso tūrisma pakalpojumu (piemēram, lidojums + viesnīca).
Ja tūrisma operators atceļ plānoto ceļojumu, ceļotājam ir tiesības saņemt atpakaļ visas iemaksātās avansa summas par ceļojumu.
Ja ceļotājs atsakās doties ceļojumā un pats izbeidz kompleksā tūrisma pakalpojuma līgumu pirms ceļojuma sākuma, pamatojoties uz to, ka ceļotājam ir bažas par došanos uz konkrēto galamērķi, šādā gadījumā pakalpojumu sniedzējam nav pienākums atmaksāt patērētājam iemaksātās avansa summas par ceļojumu.
Tikai tādā gadījumā, ja ceļojuma galamērķī vai tiešā tā tuvumā ir izveidojušies nenovēršami un ārkārtas apstākļi, kas būtiski ietekmē kompleksā tūrisma pakalpojuma sniegšanu vai kas būtiski ietekmē pasažieru pārvadāšanu uz galamērķi (izsludināta ārkārtas situācija, t.sk. noteikta karantīna), ceļotājam ir tiesības atteikties doties ceļojumā. Šādā situācijā ceļotājam ir tiesības nemaksāt līguma izbeigšanas maksu un saņemt atpakaļ no tūrisma pakalpojuma sniedzēja visas iemaksātās avansa summas par ceļojumu, bet nav tiesību saņemt papildu kompensāciju.
Tā kā katrs gadījums ir vērtējams individuāli, ceļotājam neskaidrību gadījumā vispirms ir jāvēršas pie konkrētā tūrisma pakalpojuma sniedzēja.
Ja ceļojuma laikā nenovēršamu un ārkārtas apstākļu dēļ nav iespējams nodrošināt ceļotāja atgriešanos, kā paredzēts kompleksā tūrisma pakalpojuma līgumā, tūrisma operators nodrošina ceļotāju izmitināšanu uz laikposmu, kas nepārsniedz trīs naktis vienam ceļotājam un sedz izmaksas par nepieciešamo izmitināšanu. Izmitināšanas izmaksas par atlikušajām naktīm, ja nepieciešams, sedz ceļotājs.

- Ja ceļotājs pie tūrisma pakalpojuma sniedzēja vai individuāli ir iegādājies atsevišķu pakalpojumu, piemēram, iegādājies tikai aviobiļeti vai tikai rezervējis naktsmītni.
Ja tiešais pakalpojuma sniedzējs (piemēram, aviokompānija vai viesnīca) atceļ plānoto reisu vai rezervāciju naktsmītnē, ceļotājam ir tiesības saņemt atpakaļ par pakalpojumu iemaksāto naudu.
Ja iestājas ārkārtas apstākļi, parasti aviokompānijas avioreisus atceļ.
Ja ceļotājs pats atsakās saņemt atsevišķu tūrisma pakalpojumu, tad ceļotājam jārēķinās ar zaudējumiem (ar to, ka iemaksātas naudas summas par nenotikušo pakalpojumu netiks atmaksātas), ja vien pakalpojuma sniegšanas noteikumos nav norādīts pretējais (piemēram, ir iegādātas aviobiļetes, kuras var mainīt). Nepieciešamības gadījumā ceļotājs var vērsties pie attiecīgā tūrisma pakalpojumu sniedzēja.
PTAC aicina ceļotājus un tūrisma pakalpojuma sniedzējus katru gadījumu izvērtēt atsevišķi, ņemot vērā konkrētos apstākļus, kā arī sekot līdzi aktuālajai informācijai, kas tiek publicēta atbildīgo iestāžu tīmekļvietnēs:
· Ārlietu ministrijas tīmekļvietnē https://www.mfa.gov.lv/aktualitates;
· Ārlietu ministrijas Konsulārā departamenta Facebook kontam https://www.facebook.com/celodrosi;
· Veselības ministrijas tīmekļvietnē  http://www.vm.gov.lv/lv/aktualitates/;
· Slimību profilakses un kontroles centra tīmekļvietnē https://www.spkc.gov.lv/lv/aktualitates.
Vēršam uzmanību, ka Ārlietu ministrijas mājaslapā publicētajiem ceļojumu brīdinājumiem ir rekomendējošs raksturs.
Papildus norādām, ka informācija par avioreisiem ir meklējama arī attiecīgās aviokompānijas tīmekļvietnē. Tāpat papildus informācija ir pieejama arī attiecīgo ārvalstu valsts un pašvaldību tīmekļvietnēs.

- Ja ceļotājs ir iegādājies ceļojuma apdrošināšanu.
Ņemot vērā Latvijas Apdrošinātāju asociācijas ieteikumus, aicinām ceļotājus konsultēties ar katru konkrēto apdrošināšanas kompāniju, kādus riskus tā sedz, t.sk. saistībā ar koronavīrusa izraisīto slimību Covid – 19, kā arī noskaidrot, vai tiek segta ceļojuma atcelšana, pārtraukšana un citas izmaiņas. Vēršam uzmanību, ka epidēmija un pandēmija lielākajai daļai apdrošinātāju ir iekļauta izņēmumos kā nepārvaramas varas (force majeure) apstāklis, kā rezultātā radušos zaudējumus apdrošinātājs nesedz. Taču, kamēr konkrētajā teritorijā nav izsludināta epidēmija, apdrošinātājs medicīniskos izdevumus segs. Tāpat ceļotājiem jāņem vērā, ka citus riskus, kuru iestāšanās nav cēloņsakarīgi saistīta ar koronavīrusu (vai citu epidēmiju) polise segs – piemēram, ja ceļotājs lauž kāju, pazaudē bagāžu, dokumentus, vai tiek atcelts reiss citu apstākļu dēļ, atlīdzību varēs saņemt.
Atjaunots 4.03.2020. 10:30


Neizdodas atrast savu ideālo ceļojumu? Viss kārtībā! Ja to šeit neredzat, tas nenozīmē, ka tāds neeksistē!

Pastāstiet mums par savām vēlmēm, zvanot +371 67085001 vai rakstot uz celojumi@latviatours.lv.

Latvia Tours pieredze Jums palīdzēs!