Neizdodas atrast savu ideālo ceļojumu? Viss kārtībā! Ja to šeit neredzat, tas nenozīmē, ka tāds neeksistē!

Pastāstiet mums par savām vēlmēm, zvanot +371  67 085 001 vai rakstot uz celojumi@latviatours.lv.

Latvia Tours pieredze Jums palīdzēs!

Programma

1. diena

15.30 pulcēšanās Rīgas lidostā (iepretim Air Baltic birojam)
17.45 – 18.55 lidojums Rīga – Helsinki
23.55 lidojums Helsinki – Singapūra

2. diena

16:30 ierašanās Singapūrā
Vakarā lidojums Singapūra – Džakarta. Transfērs uz viesnīcu pie Džakartas lidostas un atpūta pēc lidojuma.

3. diena

Rīta lidojums Džakarta – Balikpapana (Kalimantānas sala jeb Indonēzijas Borneo).
Pārbrauciens uz laivu piestātni pie Samarindas (120 km; 3-3,5 h). Pēcpusdienā kruīzs pa leģendāro Mahakam upi – otru lielāko Kalimantānas upi un galveno satiksmes artēriju uz dajaku cilšu zemēm. Jau pirmie Borneo atklājēji ar vienkāršām kanoe laivām devās izbraucienos pa šo vareno upi, lai izpētītu skarbo Kalimantānas iekšzemi, bet mūsdienās ceļotāju rīcībā ir daudz komfortablāks transporta līdzeklis – tā saucamā houseboat jeb peldošā viesnīca. Pa ceļam vērosim upes skatus, tradicionālos ciematiņus ar vienkāršiem koka namiņiem uz pāļiem un pa kādai ogļu raktuvei jeb rūpnīcai, kas ir neizbēgams 21.gs. zīmogs jeb sekas civilizācijas ienākšanai te. Noslēgsim dienu ar saulrietu pār Mahakam upi – visi uz klāja!

4. diena

No agra rīta kuģītis sasniegs Muara Muntai ciematu, kur pārsēdīsimies mazajās kanoe motorlaivās un dosimies pilnas dienas ekskursijā pa Mahakam upes apkārtni un Dayak Benuaq cilts zemi.
Jempang ezers – Kalimantānas Venēcija ar peldošām mājām, mošejām, kas iznirst no ūdens, un koka laiviņām, kas kā gondolas kursē pa ezeru un tā pietekām. Visa dzīve šeit aizrit uz ūdens! Izbrauciens pa gleznaino, džungļu ieskauto Ohong Creek upīti uz Mancong ciemu, kur pa ceļam
allaž izdodas savvaļā novērot amizantos Gardeguna pērtiķus (Proboscis monkey).
Mancong – Benuaq dajaku cilts ciems, kurā iepazīsim to arhitektūru, dejas un senās galvaskausu mednieku tradīcijas, kas padarīja šo salu leģendāru un teiksmainu. Mancong ciemā vērosim vienu no labākajiem tradicionālo Long House jeb Garo māju eksemplāriem, kas no ārpuses izdaiļota ar daudziem kokā grebtiem totēmiem, bet tās telpās pirms dažām dekādēm mitinājās 200 iezemiešu. Tepat arī vērosim tradicionālo deju priekšnesumu. Ja laiks atļaus (atkarīgs no ūdens līmeņa), apmeklēsim arī Tanjung Isuy ciemu, kurā atrodas vēl viena Benuaq cilts Garā māja.

5. diena

Tenggarong – interesantākā pilsēta Austrumkalimantānā, kas joprojām kalpo kā vecākās Indonēzijas monarhijas, Kutai Sultanāta (no 4. gs.) galvaspilsēta. Šeit no ārpuses skatīsim Kedaton mošeju, Sultāna pili un Karalisko kapsētu. Mahakam upes kruīza noslēgums!
Islāma centrs – varens, musulmaņu reliģiskais komplekss Samarindas pilsētā, kura centrā paceļas iespaidīgākā Kalimantānas mošeja.
Pārbrauciens uz Sangatas pilsētu (180 km; ~5 h), pa ceļam apmeklējot Pampang ciemu. Pampang – Dayak Kenyah cilts ciemats, kura centrā paceļas bagātīgi apgleznotā Long House jeb Garā māja. Šeit labi varēs redzēt, cik gan atšķirīgas mēdz būt dajaku ciltis – gan to arhitektūra, gan arī tradicionālie tērpi – krāšņie un krāsainie Kenyah aborigēnu tērpi ir bagātīgi rotāti ar degunragputnu spalvām un pērtiķu galvaskausiem, tāpēc tie raisa asociācijas ar Jaungvinejas ciltīm un Amerikas iezemiešiem. Interesanta Kenyah un arī Kayan dajaku cilšu iezīme ir ausīs karināt rinķus, kas iztiepj tās līdz pat krūtīm, tāpēc šīs divas ciltis arī mēdz dēvēt par Garo ausu dajakiem.

6. diena

Pilnas dienas ekskursija uz blakus esošo Kutai nacionālo parku – labāko vietu Kalimantānā, kur vērot savvaļas orangutānus! Veiksmes procents šeit ir ļoti augsts – statistika rāda, ka 80-90% Kutai parka apmeklētāju izdodas džungļos vērot Borneo orangutānus. Šie rižie primāti līdzās šimpandzēm un gorillām ir tikai viena no trim cilvēkpērtiķu sugām pasaulē un vienīgā ārpus Āfrikas.
No sākuma dosimies īsā laivas braucienā uz parka rendžeru staciju, no kuras uzsāksim lēnu, relaksējošu pārgājienu, meklējot ''meža cilvēkus” (Orang utan malajiešu valodā nozīmē meža cilvēks). Pa dienu atgriezīsimies rendžeru stacijā uz pusdienām un atpūtu, lai pēcpusdienā dodos vēl vienā džungļu pastaigā, meklējot orangutānus un citus zīdītājus. Te ir lieliskas iespējas vērot arī varenos Degunragputnus, tai skaitā majestātisko Malajas degunragputnu (Rhinocheros Hornbill), makaku pērtiķus un otru lielāko ķirzakveidīgo sugu pasaulē pēc Komodo varāna – brango Āzijas ūdens varānu (Asian Water Monitor lizard).

7. diena

Pārbrauciens uz Miau Baru ciematu (204 km; ~5,5 h).
Kayan dajaku cilts ciemats Miau Baru, kurā apskatīsim vietējo Long House māju, vērosim deju priekšnesumus un krāsainos tradicionālos tērpus. Ciemata ielās uzmeklēsim kādu no Garo ausu kundzītēm, lai iemūžinātu bildēs unikālo tradīciju, kas tuvāko 10 gadu laikā draud izzust.
Miau Baru kapsēta – savdabīgs kristietības un Borneo elkdievības mikslis, kur krusti tiek dekorēti ar dajaku rotājumiem un vienu no centrālajiem pielūgsmes objektiem – degunragputna statujām.
Vēlā pēcpusdienā turpinam ceļu uz civilizācijas malu – Merabu ciematiņu (50 km; ~2,5 h).
Nakšņošana ļoti vienkāršos apstākļos – vietējo iedzīvotāju mājās, gulēšana uz matračiem.

8. diena

Sangkulirang karsta kalnu masīvs – pilnīgi neapgūts, plašs kaļķakmens klinšu apgabals ar interesantu formu akmens mežu un daudzām alām, no kurām lielākā daļa vēl tikai gaida pirmos atklājējus. Lai apskatītu kaut mazu daļiņu no Sangkulirang karsta masīva, ir jādodas Kalimantānas lielajā piedzīvojumā – sākumā aizraujošs izbrauciens ar šauru dajaku motolaiviņu pa kristāldzidro Merabu upīti un tās mazajām krācēm (kameras vēlams uzglabāt ūdens necaurlaidīgā apvalkā/maisiņā), tad 25 minūšu gājiens pa džungļiem uz zilganzaļo Danau Nyadeng avotuezeriņu, kura ūdeņi sniedz patīkamu veldzi. Pie Danau Nyadeng būs iespēja izvēlēties – atpūsties VAI doties aktīviem ceļotājiem rekomendējamā ļoti stāvā 1h kāpienā Puncak Ketapu kalnā, lai noraudzītos iespaidīgā skatā pār Sangkulirang karsta masīvu un akmens mežu (kāpiens ir grūts, un taka gana mežonīga; lietus laikā tā var kļūt bīstama, tāpēc lietainā dienā šī ekskursija tiks aizvietota ar otru Merabu atrakciju - vieglu, bet garu pārgājienu (2h vienā virzienā) uz 2006.gadā atklāto Gua Beloyot alu, kas UNESCO atzinību izpelnījusies ar aizvēsturiskiem aborigēnu plaukstu nospiedumiem).
Pēcpusdienā pārbrauciens uz Berau pilsētu (160 km; ~6 h).

9. diena

Pilnas dienas ekskursija pa tropisko Derawan salu arhipelāgu, kas noslēgsies Maratua salā, kurā pavadīsim 4 naktis (lielo bagāžu iesakām atstāt Berau viesnīcā un ņemt līdzi mugursomu).
Snorkelēšanas pauze Derawan salā – galvenā arhipelāga sala, kas ir izslavēta ar savu zemūdens pasauli un īpaši ar skaistajiem koraļu dārziem. Sangalaki sala ir ne tikai pasaulē nozīmīgs jūras bruņurupuču dzemdību nams, bet arī viena no labākajām vietām, kur nirt ar graciozajām, 4-6 m platajām manta rajām, kas kā Andu kondori planē zem ūdens. Šeit apmeklēsim Jūras bruņurupuču centru, kas palīdz saglabāt apdraudēto Green Turtle un Hawksbill Turtle sugas, kā arī izmēģināsim veiksmi, snorkelējot un meklējot manta rajas.
Kakaban sala – ekskursijas kulminācija, jo šeit atrodas unikālais Medūzu ezers, kur līdzīgi kā Palau (Mikronēzijā) ceļotāji var peldēt starp nekaitīgiem medūzu bariem, kas evolūcijas ceļā ir zaudējušas savus dzeloņus un aizsardzības spējas. Ezerā mājo 4 dažādas medūzu sugas, bet to skaits ir mērams miljonos!

10. diena

Ļoti agrā rītā dosimies motolaivas tūrē uz Talisayan, kur ir labas cerības pieredzēt zemūdens pasaules vislielāko trofeju – peldēties kopā ar cilvēkam draudzīgajām, gigantiskajām vaļu haizivīm, kas garumā mēdz sasniegt pat 15 m! (tūres norise atkarīga no vēja un laika apstākļiem!).
Danau Cermin (Spoguļa ezers) – ļoti dzidrais, džungļu ieskautais ezers ir unikāls ne tikai ar savu neparasto zilganzaļo ūdens nokrāsu, bet galvenokārt tāpēc, ka tā virspusē atrodas saldūdens, bet 2-3 m dziļumā sāļūdens, kā rezultātā ezerā sastopamas gan ezeros, gan jūrās sastopamās zivis.

11. / 12. diena

2 brīvas dienas atpūtai tropiskajā Maratua salā-atolā pie Celebesas jeb Sulavesi jūras (Klusā okeāna). Maratua sala ir gluži kā izkāpusi no pastkaršu grāmatas – pasakainas, baltu smilšu pludmales, kristāldzidrs ūdens, palmas, klinšu krasti, lietusmežu kabatiņas, kuros mīt papagaiļi un makaku pērtiķi, lagūnas, atoli, mazas smilšu saliņas okeānā, koraļļu dārzi un pat Zilas grotas.
Par papildu samaksu iespējams doties relaksējošās ekskursijās: ar motolaivu uz Gusung saliņu – fotogēnisku smilšu strēmeli Maratua atola lagūnā (~45 USD, atkarīgs no cilvēku skaita; tikai bēguma laikā) vai uz Gua Hagi Mangku zilo grotu – alu ar iespaidīgu zemūdens kanjonu, kuram saulainā dienā saules stari laužas cauri, paverot sirreālu skatu (~35 USD).

13. diena

Brīvs rīts Maratua salā (atkarībā no Berau - Balikpapana lidojumu grafika).
~3 h transfērs ar ātrlaivu atpakaļ uz Berau pilsētu un Kalimantānas salu.
Vēlā pēcpusdienā lidojums Berau – Balikpapana. Transfērs uz viesnīcu.

14. diena

Ekskursija pa Balikpapanas apkārtni, brauciens uz Samboja Lestari parku (40 km; ~1 h).
Samboja Lestari parka apmeklējums. Kalimantānas lietusmežu pleķītī ir izveidoti apjomīgi dabas projekti – Borneo orangutānu un Borneo saules lāču centri, kuru misija ir aprūpēt un atgriezt dabīgajā džungļu vidē savainotus vai apgādniekus zaudējušus Borneo orangutānus un saules lāčus. Tā ir lieliska iespēja vērot tuvplānā un iemūžināt fotogrāfijās ne tikai Borneo orangutānus, bet arī pasaules mazākos lāčus, kam uz krūtīm ir saulei līdzīgs attēls – no tās arī cēlies sugas nosaukums.
Izbrauciens ar laivu pa mangrovju upi, meklējot Borneo tik raksturīgos Gardegunu pērtiķus (Proboscis monkey) – mērkaķus ar lielu vēderu, reti smieklīgu sejas izteiksmi un ļoti garu, fallam līdzīgu degunu, kas vietējiem ļoti atgādinājuši turīgos holandiešus koloniālā perioda laikā, tāpēc, izsmejot tos, vietējie šos primātus mēdz saukt arī par Holandiešu pērtiķiem.
Bukit Bangkirai kalna dabas parks, kur dosimies īsā džungļu pastaigā uz Canopy walkway – 2 platformām un 3 maziem, kokos iekārtiem tiltiņiem, kas ļauj paskatīties pār Kalimantānas lietusmežu paklāju no cita rakursa.

15. diena

Transfērs uz Balikpapanas lidostu.
Lidojums Balikpapana – Singapūra.