Neizdodas atrast savu ideālo ceļojumu? Viss kārtībā! Ja to šeit neredzat, tas nenozīmē, ka tāds neeksistē!

Pastāstiet mums par savām vēlmēm, zvanot +371  67 085 001 vai rakstot uz celojumi@latviatours.lv.

Latvia Tours pieredze Jums palīdzēs!

Programma

1. diena

12.15 pulcēšanās Rīgas lidostā (iepretim Air Baltic birojam)
14.20 – 15.30 lidojums Rīga – Helsinki
17.45 lidojums Helsinki – Siaņa (Xian)

2. diena

06.40 ielidošana Siaņā – Senās Ķīnas politiskajā sirdī un Lielā Zīda ceļa sākumpunktā.
Garš pārbrauciens no lidostas uz Maijishan grotām, pie Tianshui pilsētas (360 km). Maijishan jeb Maiji kalns - oficiāli pasludināta par vienu no četrām labākajām budistu grotām Ķīnā, šajā savdabīgās formas kalnā pirms 1600 gadiem klintīs izkaltas tūkstošiem statuju, svētnīcu un reljefu.

3. diena

Ļoti garš, bet ainavisks pārbrauciens uz Xiahe ciemu (460 km) - stūrītis no Tibetas uz Ķīnas zemes. Pēcpusdienā skatīsim tipiskas Tibetas prēriju ainavas - Sangke (3000 m v.j.l.). Šīs augstkalnu pļavas ir nosauktas Sangke ziedu vārdā, kas vasaras mēnešos zālienu noklāj ar dzelteniem puķu paklājiem. Paklaiņosim pa Xiahe ieliņām - kalnu ieskautu tibetiešu ciemu, kurš pārpildīts ar stūpām un svētnīcām.

4. diena

Gabaliņš no Tibetas - Labrang Monastery (Xiahe) - Dzelteno Cepuru sektas klostera komplekss, kas ir viens no sešiem nozīmīgākajiem tibetiešu klosteriem pasaulē. Tas tika izveidots Fēniksa kalna pakājē iepretim leģendām apvītajam Drakona kalnam. Labrang klosterim ir milzīga mākslinieciskā vērtība ar lūgšanu dzirnām 3 km garumā un vairākiem desmitiem tūkstošu statuju, kas veidotas no zelta, sudraba, vara, ziloņkaula, nefrīta, kristāla un sandalkoka.
Pārbrauciens uz Lanzhou (240 km). Nozīmīgs Lielā Zīda ceļa centrs - Lanzhou (īsa apskate).

5. diena

Izbrauciens uz Bingling Grotām un Dzeltenās upes Trīs aizu apvidu - laivu piestātni (100 km).
Iespaidīgās Dzeltenās upes Trīs aizas - visi ir dzirdējuši par Jandzi kanjoniem, bet arī otrai Ķīnas leģendārajai upei Huanhē ir savas Trīs aizas ar stāvām klinšu sienām un groteskām virsotnēm - Bingling, Liujiaxia un Yanguoxia. Te dosimies braucienā ar laivu pa Liujiaxia ezeru un Bingling aizu.
Bingling grotas - sauktas arī par Tūkstošs Budu alām - viens no Ķīnas akmeņkaļu lielajiem sasniegumiem. Kopš 420. gada viņi 12 gadsimtu laikā šai gleznainajā vietā izkaluši 183 alu svētnīcas un gandrīz 800 klinšu statujas. 27 m augstā Maitreijas Buda - viena no lielākajām un vecākajām Ķī.

6. diena

Pārbrauciens uz Longwan (150 km) ciematiņu Dzeltenās upes Akmens Meža pievārtē.
Viens no Rietumķīnas grandiozākajiem dabas veidojumiem - Dzeltenās upes Akmens mežs (Huanhe)- izrobotu klinšu sienu un kolonnu labirints, kas nostājies ceļā Ķīnas otrai garākajai upei, liekot Huanhe mainīt savu gultni. Tuvojoties Longwan ciemam, pavērsies skati ar Akmens Meža apkārti no augšas, savukārt, nolaižoties ielejā- no apakšas. Izbrauciens ar ēzeļa pajūgu pa Akmens Meža klinšu labirintu.
Pārbauciens uz Wuwei pilsētu (250 km).

7. diena

Leitai kapenes - Wuwei pilsētas vērtīgāko apskates vietu kāds fermeris nejauši atkāja 1969. gadā. Šīs Han dinastijas ģenerālim Zhang veltītās kapenes ir kā Terakotas armija miniatūrā. Tieši Lentai kapenēs tika atrasta slavenā Galloping Horse bronzas zirga statuja, kas tagad rotā Ķīnas tūrisma logo. Klintīs cirsts skulptūru komplekss ar iespaidīgo Sēdošās Budas statuju - Tiantishan Budas statuja. Brauciens uz Alxa Yuoqi pilsētiņu Badain Jaran tuksneša pievārtē, Iekšējā Mongolija (260 km).

8. diena

Džipu tūre pa Badain Jaran tuksnesi Iekšējās Mongolijas provincē - smilšu Himalaji ar pasaules augstākajām kāpām, kas sasniedz pat 500 m augstumu. Starp šīm masīvajām kāpām, kas apraktu pat Ņujorkas debesskrāpjus, ir izkaisīti daudzi mazi baseini un ezeriņi, paverot sirreālu tuksneša ainavu.
Šajā Mongolijas zemes pleķītī , virs kura tagad plīvo Ķīnas karogs, skatīsim Čingishana pieminekli, neparasto Sāls ezeru, Tempļa ezeru, Mongoļu templi, Lielo ezeru un, protams, lielās smilšu kāpas. Aktīvākajiem būs iespēja iekarot vienu no kāpu virsotnēm, lai pavērtos uz smilšu okeānu no augšas.

9. diena

Pārbrauciens uz Zhangye pilsētu (140 km). 11. gs. Giant Buddha templis ar 34,5 m garo Gulošās Budas statuju, - garāko visā Ķīnā. Pēcpusdienā dabas fenomens un ceļojuma kulminācija Zhangye Danxia ģeoparks - sirreāli kalni un pakalni, kas iekrāsojušies šķiet visās varavīksnes krāsās, iemantojot iesauku Varavīksnes kalni. Kalnu krāsas iemirdzas viskošāk saulrieta un saulēkta laikā, īpaši pēc tam, kad ir nolijis lietus.

10. diena

Agrā rītā izbrauciens uz Mati Si (70 km). Klintīs kaltais templis Mati Si, kuru apmeklējis un savā grāmatā Ceļojums uz Austrumiem aprakstījis Marko Polo.
Tālāk garš pārbrauciens uz Jiayuguan pilsētu (300 km). Lielā Ķīnas mūra fragments, kas ved pāri stāviem kalniem, radot ilūziju it kā tas teju noslīdēs lejā - Iekārtais Ķīnas mūris.
Jiayuguan pārejas forts - vislabāk saglabājies no vairāk kā tūkstots Lielā Ķīnas mūra sargposteņiem, kā arī pasaules dižākās sienas vistālākais punkts rietumos. Īpaši skaists tas ir vēlajā saulrieta gaismā.

11. diena

Agrā rītā garš pārbrauciens uz Dunhuang (375 km), nomaļu pilsētu Gobi tuksneša malā.
Par Zīda ceļa Mirdzošo pērli dēvētās Mogao Grotas un klinšu templis tiek uzskatīts par budisma kultūras etalonu pasaules mākslā. Ja Maijihan ir slavena ar savām māla statujām, Bingling izceļas ar akmens reljefiem, tad Mogao kļuvusi par pasaules klases kultūrvēsturisko pieminekli vērtīgo, krāsaino fresku dēļ. Ne mazāk interesants ir pats klinšu templis, kas šķiet kā saplacis pie lielās klinšu sienas.
Viens no planētas dižākajiem tuksnešiem ar šķietami bezgalīgiem smilšu kalniem - Gobi tuksnesis. Mēness avots un Dziedošo kāpu kalni - pusloka formas baseins Gobi tuksnesī, kas veiksmīgi paslēpies starp augstām, vējā dūdojošām kāpām. Tā ir kā maza, zaļa saliņa Gobi smilšu jūrā ar ķīniešu pagodu, kas ainavu bagātina austrumnieciskās noskaņās.

12. diena

Dodamies vēl tālak uz rietumiem Ķīnas nekurienē - ekskursijā uz Yumenguan un Yadan (150 km).
Vārti uz Ķīnu - Yumenguan Pass - antīki, laika apskādēti vārti un sargpostenis, caur kuru veda galvenais Zīda ceļa atzars uz Ķīnu. Yadan Landform ģeoparks - smilšu līdzenums, kas noklāts ar dīvainiem smilšakmens klinšu veidojumiem, kuros ķīnieši saskatījuši dažādus tēlus un dzīvniekus, attiecīgi tos apvārdojot.
Vēlā vakarā lidojums Dunhuang - Siaņa (lidojumu laiki precizēsies martā).

13. diena

Brīvs rīts atpūtai pēc vēlās ielidošanas.
Pēcpusdienā brīvais laiks Siaņā individuālai vecpilsētas apskatei un pēdējiem suvenīriem. Par papildus samaksu: iespēja apmekēt Terakotas armiju, sauktu par Astoto pasaules brīnumu vai Huaquin karstos avotus - ekskluzīvs kūrorts, kur relaksējās imperatori, konkubīnes un aristokrātija.